Sisäilmastoseminaari 2021

Sisäilmastoseminaari 2021 järjestetään Messukeskuksen Siivessä 9.3.2021 tai poikkeustilanteessa verkossa.

Näyttelyn sivulle pääset tästä.

sisailmastoseminaari_pieni

Jätä esitelmäehdotuksesi viimeistään 30.10.2020
Kutsumme sisäilmateeman parissa työskenteleviä ammattilaisia esittelemään viimeisimmät tutkimustuloksensa Sisäilmastoseminaarissa. Kirjoitusten otsikot ja lyhyet tiivistelmät (max. 200 sanaa) pyydämme toimittamaan 30.10.2020 mennessä. Sisäilmastoseminaarissa julkaistavaksi hyväksytään korkeintaan 2 esitystä kirjoittajaa/esittäjää kohden. Sama henkilö voi kuitenkin olla muuna kuin ensimmäisenä kirjoittajana useammassa paperissa.

Esitelmien tulee perustua tuoreisiin tutkimustuloksiin. Kaupallisia esityksiä tai mielipidepuheenvuoroja ei hyväksytä. Aiheen sopivuus Sisäilmastoseminaariin arvioidaan tiivistelmän perusteella. Esitystapa (suullinen/posteri) arvioidaan valmiin paperin perusteella.

Esitelmäehdotukset jätetään ennalta määritettyjen teemojen alle:

• Käytännön ratkaisut sisäilmaongelmien ratkaisemiseen
  • Toimintamallit ja prosessit hyvään sisäilmaan
  • Mikrobit - rakennusmikrobiologinen tutkimus ja menetelmät
  • Sisäilman kemialliset ja hiukkasmaiset altisteet - menetelmät ja mittaaminen
  • Sisäilman laatu ja terveys
  • Ilmanvaihto ja lämpöolot.

Teemoista vastaavat Sisäilmastoseminaarin ohjausryhmän jäsenet: Kati Huttunen, Anne Hyvärinen, Paavo Kero, Anne Korpi, Hannu Koskela, Risto Kosonen, Tero Marttila, Sami Niemi, Pertti Pasanen, Juha Pekkanen, Anna-Mari Pessi, Anna Saarinen, Heidi Salonen, Piia Sormunen, Jorma Säteri, Marianna Tuomainen, Katja Tähtinen, Arja Valtanen, Kirsi Villberg, Mika Vuolle ja Leif Wirtanen.

Lue lisää ja jätä esitelmäehdotuksesi viim. 30.10.2020 TÄSTÄ.