14.11.2018 - 15.11.2018

Kuopion Sisäilmapaja10-juhlapaja

Sisäilmapaja-perinne alkoi 2007 Kuopiosta, ja kymmenettä pajaseminaaria vietettiin Kuopiossa 14.-15.11.2018. Paikalla oli lähes 640 osallistujaa.

Sisäilmapaja10-juhlapaja Kuopiossa 14.-15.11.2018

Sisäilmapaja10:n ohjelma

Tästä näet tapahtumaan osallistuneet (julkaisuluvan antaneet).

Kuvia
Sisäilmapaja10:n kuvia pääset katsomaan tästä.

Sisäilmapaja10-juhlapajan teemat

Pajassa kuultiin perinteiset ministeriöiden ajankohtaiset kuulumiset ja katsaus uusiin avauksiin.

Paikallisten toimintamallien esittelyssä korostui laaja- ja monialainen sisäilma-asioiden käsittely. Teemaan sisältyi kiinteistön omistusvaihtoehtojen ja taloteknisten ratkaisujen merkitys sisäilman laadun ylläpitäjänä unohtamatta käyttäjän näkökulmaa ja sisäilmaongelmien ratkaisemisen haasteellisuutta.

Tuoko osaaminen ja rekistereihin kirjattu asiantuntijuus apua ja varmuutta saada ammattitaitoista konsultaatiota sisäilmaongelmien ratkaisemisessa? Tätä aihetta käsiteltiin tilaajan ja palveluntarjoajan näkökulmasta.

Paneelikeskustelussa pureuduttiin huonon sisäilman laadun ratkaisuun ja ratkaisupolkuihin yksilön näkökulmasta.

Kuopiossa tuotiin luonnollisesti esille myös tuoreita tutkimustuloksia.

Sisäilmapaja10-juhlapajan järjestäjinä olivat Itä-Suomen yliopisto, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, Kuopion kaupunki, Savonia-ammattikorkeakoulu ja Sisäilmayhdistys ry.

Sisäilmapaja10:n esitykset:

Avvaus

Tervetuloa Kuopioon, Pertti Pasanen, Itä-Suomen yliopisto (VIDEO)
Avauspuheenvuoro: kansanedustaja Sari Raassina (VIDEO)

Paekalliset toemintatavat - hyvvee tehhää vuan riimoo pukkoo

Asiantuntijuus ja ossoominen

Paneelikeskustelu - onnistumisen polokuja

Paneelin puheenjohtaja: Jari Keinänen, STM
Panelisti: Eija Orpana; Sari Mäki, Hengitysliitto; Pirjo Jokela, Työterveyslaitos; Ulla Siimes, Suomen Vanhempainliitto ry; Terttu Ruotsalainen, Kuopion kaupunki

Tolokun ilimoo tiijolla ja tekniikalla

Tietoo toemintatapojen perustana

14.11.2018
Suomen Asbesti- ja Pölysaneerausliikkeiden liitto, SAP ry järjesti  SAP ry 30-vuotisjuhlaseminaarin Sisäilmapaja10:n yhteydessä Itä-Suomen yliopistossa Kuopiossa 14.11.2018. Suomen Asbesti- ja Pölysaneerausliikkeiden liitto, SAP ry perustettiin 10.6.1988 työsuojeluviranomaisten ehdotuksesta. SAP ry:n jäseninä on noin 70 pölyttömän saneerauksen ammattilaista; alan merkittäviä urakoitsijoita, konsultteja ja tavarantoimittajia. SAP ry:n jäsenet hoitavat työt voimassaolevien lakien ja asetusten mukaan, huolehtien sekä työntekijöiden että muiden tilojen käyttäjien työturvallisuudesta.
Ohjelmaan  tästä.

sap-logo

Pajatanssit tanssittiin 14.11.2018 illalla ravintola Puijonsarvessa reippaan ja menevän Express-yhtyeen musiikin tahdissa ja leppoisan seuran merkeissä.

2018 Express band Oulu
Puijonsarvi Kuopio