Matka-apuraha

Sisäilmayhdistys jakaa apurahoja sisäilma-alan jatko-opiskelijoiden tieteellistä työtä edistäviin matkoihin. Apuraha myönnetään hyväksyttävien kulujen kattamiseen, yleensä enintään 1000 €. Hyväksyttäviä kuluja ovat osallistumismaksut sekä matka- ja majoituskulut. Apurahoja myönnetään enintään yksi per henkilö kalenterivuodessa. Myöntämisen edellytyksinä ovat hyväksytty sisäilma-alaan liittyvä abstrakti, jatko-opintojen ohjaajan tai valvovan professorin suositus sekä kirjoituksen laatiminen Sisäilmauutiset-lehteen. Apurahojen saajat julkistetaan vuosittain Sisäilmayhdistyksen sivuilla (nimi, esityksen nimi ja matkakohde). Apurahan saamisesta tulee mainita esitelmän kiitoksissa ja Sisäilmauutisissa julkaistavassa jutussa.

Apurahat maksetaan takautuvasti toteutuneiden kulujen perusteella erillisen maksatushakemuksen perusteella. Päätös voidaan tehdä ehdollisena, jos tietoa abstraktin hyväksymistä ei ole vielä tullut hakemuksen jättämiseen mennessä. Tällöin maksatushakemukseen täytyy liittää todistus esityksen pitämisestä.

Vuonna 2018 Sisäilmayhdistys ry jakaa arpurahoina yhteensä 10 000 €, joka jaetaan hyväksyttyjen hakemusten kesken, mutta kuitenkin enintään 1000 € hakijaa kohden tai toteutuneiden kustannusten verran. Vuoden 2018 apurahahakemuksen voi jättää täällä 11.6.2018 mennessä.

Lisätietoja antaa Mervi Ahola