Mene Palveluhakemiston juureen tästä
Siirry tarkastelemaan Palveluhakemiston yrityksiä aakkosjärjestyksessä tästä

Julkaisut

Sisäilmayhdistys tekee viestintätyötä muun muassa verkkosivujen, oppaiden ja opasjulisteiden julkaisemisen sekä messuosallistumisien avulla. Yhdistys ylläpitää yhdessä muiden alan järjestöjen kanssa 170 Sisäilmainfopisteen verkostoa ja jakaa sen kautta noin 10000 opasta vuosittain. Yhdistys julkaisee myös omaa lehteään, Sisäilmauutisia, joka pyrkii kertomaan sisäilmastoon liittyvistä tapahtumista ja erityisesti tiedottamaan alan tutkimuksen tuloksista Suomessa ja ulkomailla. Maksutonta lehteä jaetaan asiantuntijalle ympäri Suomen.

Sisäilmayhdistyksen toiminta perustuu suurelta osin maksuttoman tiedon tarjoamiseen asiantuntijoille. Tämä toiminta ei olisi mahdollista ilman eri tahojen taloudellista tukea. Sosiaali- ja terveysministeriö ja ympäristöministeriö ovat rahoittaneet Sisäilmayhdistyksen hankkeita vuosittain. Minkään jatkuvan tuen piirissä yhdistys ei kuitenkaan ole, vaan rahoitus haetaan hankekohtaisesti vuosittain. Yhdistyksen kannattajajäsenet ovat toiminnan toinen tärkeä rahoittaja. Näiden noin 150 sisäilmaston laadusta huolestuneen yrityksen ja yhteisön jäsenmaksuilla katetaan noin kolmannes kustannuksista ja ne ovat tärkeä näyttelytilan, ilmoitusten ja julkaisujen asiakaskunta. Lisäksi nämä kannattajajäsenet ovat yhdistykselle tärkeä kontaktipinta käytännön rakentamiseen ja kiinteistöpitoon. Yhdistys välittää puolestaan niiden tuottamaa tietoa uusista ratkaisuista tutkimukseen ja käytäntöön.